onsdag den 20. august 2014

Et nyt liv med LCHF

I sidste indlæg nævnte jeg, at jeg legede med tanken om at lave en kostomlægning med LCHF. Den tanke har jeg egentlig haft, siden jeg begyndte at følge Jane Faerber på instagram for ca. 1,5 år siden.

Jeg har læst og fulgt andre der er på LCHF.

For 11 dage siden tog jeg springet. Den første uge var voldsomt hård ved psyken og kroppen. Kroppen skulle omstille sig til at bruge energi fra fedt, fremfor kulhydrater - AV FOR FANDEN I HELVEDE!!! Det var SÅ hårdt. På 4. dagen lå jeg på sofaen og kunne knap rejse mig. Min krop var som BETON og jeg var svimmel som bare!!!!!
Men 5. dagen var bedre og indtil nu er det bare blevet bedre og bedre. Men jeg er nu glad for, at jeg lavede denne kostomlægning inden studiestart - for ellers havde jeg nok fået en lortestart på det sidste semester.

De første 3 dage tabte jeg 3 kg (væske vil jeg tro). Og på den første uge tabte jeg 4cm over maven og over brystet. WAUW! Og det var ikke fordi jeg gjorde noget, jeg spiste bare den anbefalede mad.

Og jeg er ikke sulten! Jeg glæder mig bare til næste måltid.

Der er dog en masse forberedelse til at lave maden - min mand siger at jeg konstant er i køkkenet, hvilket jeg også er. Men sådan er det med nye opskrifter og nye måder at bearbejde maden på, end hvad man ellers er vant til. Så igen, så er jeg glad for at jeg startede inden studiestart, så jeg også kan få styr på frokost inden jeg skal til at lave madpakker :D

Og desuden så nyder jeg at bruge tid på, at lave lækker og velsmagende mad.

Jeg har taget et før-billede af mig selv, i tilfælde af, at jeg skulle tabe mig. Det tør jeg ikke sætte ud endnu - det er lidt for grænseoverskridende. ;)

Men jeg vil sætte et billede ind af bogen, som jeg læser og følger med stor glæde:



Billedet er lånt hos Janes blog, Madbanditten.dk

Det er Jane Faerbers sidste nye (så vidt jeg ved) og de opskrifter jeg har prøvet indtil nu, er gået rent ind. Både hos mig og hos resten af familien herhjemme. :)
Jane Faerber har udover sine bøger også bloggen MADBANDITTEN hvor der er endnu flere lækre opskrifter.


Og Jane, hvis jeg skulle være så heldig at du læser dette. TAK! tusind tusind tak!!! Det er første gang i mere end 15 år, at jeg ikke har følt mig utilpas i kroppen i løbet af dagen, første gang jeg ikke har været "mad-afhængig" hvor jeg skulle spise konstant og ikke mindst, første gang, at jeg ikke er afhængig af sukker. TAK!

Jeg kan næsten ikke vente til jul eller fødselsdag, eller en bare-fordi-gave fra manden, hvor jeg har ønsket mig de resterende bøger. ;) :P



Tak fordi du læste med ;)

1 kommentar: